آسمان آبی

داستان کوتاه

آسمان آبی

داستان کوتاه

باز باران..

 

 

   

باز باران با ترانه می خورد بر بام خانه  

 

خانه ام کو؟ 

 

خانه ات کو؟ 

 

آن دل دیوانه ات کو؟ 

 

روزهای کودکی کو؟ 

 

فصل خوب سادگی کو؟ 

 

یادت آید روز باران گردش یک روز دیرین؟ 

 

پس چه شد دیگر کجارفت خاطرات خوب و رنگین در پس آن کوی بن بست  

                                                                در دل تو آرزو هست؟ 

 

کودک خوشحال دیروز غرق در غمهای امروز 

 

یاد باران رفته از یاد 

 

آرزوها رفته بر باد 

 

باز باران باز باران می خورد بر بام خانه       

  

                                            بی ترانه  

 

                                                 بی بهانه 

 شایدم گم کرده خانه!  

 

 

گفتگوی انسان با خدا

تو گفتی «آن غیر ممکن است»،

خداوند پاسخ داد «همه چیز ممکن است»

تو گفتی «هیچ کس واقعاً مرا دوست ندارد»،

خداوند پاسخ داد «من تو را دوست دارم»

تو گفتی «من بسیار خسته هستم»،

خداوند پاسخ داد «من به توآرامش خواهم داد»

تو گفتی «من توان ادامه دادن ندارم»،

خداوند پاسخ داد «رحمت من کافی است»

تو گفتی «من نمی‌توان مشکلات را حل کنم»،

خداوند پاسخ داد «من گامهای تو را هدایت خواهم کرد»

تو گفتی «من نمی‌توانم آن را انجام دهم»،

خداوند پاسخ داد «تو هر کاری را با من می‌توانی به انجام

برسانی»

تو گفتی «آن ارزشش را ندارد»،

خداوند پاسخ داد «آن ارزش پیدا خواهد کرد»

تو گفتی «من نمی‌توانم خود را ببخشم»،

خداوند پاسخ داد «من تو را ‌بخشیده ام»

تو گفتی «من می‌ترسم»،

خداوند پاسخ داد «من روحی ترسو به تو نداده ام»

تو گفتی «من همیشه نگران و ناامیدم»،

خداوند پاسخ داد «تمام نگرانی هایت را به دوش من بگذار»

تو گفتی «من به اندازه کافی ایمان ندارم»،

خداوند پاسخ داد «من به همه به یک اندازه ایمان داده ام»

تو گفتی «من به اندازه کافی باهوش نیستم»،

خداوند پاسخ داد «من به تو عقل داده ام»

تو گفتی «من احساس تنهایی می‌کنم»،

خداوند پاسخ داد 

من هرگز تو را ترک نخواهم کرد.

سخنان بزرگان

تا زنده هستید دل خود را زنده و شاداب نگهدارید . 

 

فرصت برای دلتنگی ومر گ بسیار زیاد است .    

اسکار وایلد  

 

هر روز همان روز را زندگی کن   

و بدین سان تمامی عمر را زندگی کرده ای .   

نانسی سیمس  

 

آنکه پوزش نمی داند چیست! مناسب دوستی نیست .  

 حکیم ارد بزرگ

خوب فکراتو بکن ...

قبل از اینکه به کسی بگویی دوست دارم 

خوب فکراتو بکن 

چون شاید چراغی در دلش روشن میکنی 

خاموش کردنش... 

به خاموش شدن او بیانجامد

کم کم

کم کم شکست هایت را خواهی پذیرفت

 

و یاد میگیری که خاک فردا برای 

 

 خیال ها مطمئن نیست